Carpe Diem

Canon EOS 7D // EF 50mm/1.8 II
 
Med risk för att låta klyschig så säger jag: Idag är en ny dag med nya möjligheter! 
Det är faktiskt sant. Man ska ta dagen som den kommer, och leva i nuet. Detta ska jag från och med denna dag bli bättre på, jag ska sluta oroa mig för vad som kommer hända imorgon eller dagen efter det.
Oro är nog en av dom största anledningar till att jag ofta blir stressad. Jag oroar mig över mina betyg, att jag inte kommer dit jag vill i livet, att jag misslyckas. 
Men en klok person sa till mig för ett tag sedan att man kommer dit man vill på ett eller annat sätt. Man kanske inte kan ta den raka vägen, man kanske tappar bort sig, måste kolla på kartan och fråga någon. Men om man tror på sig själv och aldrig ger upp, så kommer man dit man vill. 
 
Carpe Diem mina vänner, och ta vara på denna underbara dag! 

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar: